De eerste echte dag in Gambia

12 februari 2017 - Bakau, Gambia

Gisteravond als een blok in slaap gevallen, na 3 biertjes was het over en sluiten maar dat komt vooral omdat we om 02:00 uur thuis vertrokken waren en dus al bijna 24 uur wakker.

Gambia is leuk en maakt de verwachtingen meer dan waar, er is geen water om te douchen of de toilet goed door te spoelen. De stroom valt regelmatig uit en internet werkt alleen goed als heel Gambia in de moskee zit.

Het water probleem komt omdat de waterleiding gesprongen is, die is vanmiddag gerepareerd want we hebben veel mensen daar rond een gat zien staat en een enkeling had ook gereedschap bij zich. De stroom is weer een ander verhaal, er is gewoon te weinig voor heel Gambia dus zetten ze hele wijken af en toe zonder om andere wijken stroom te kunnen geven.

We hebben vandaag ook uitleg gehad van de tour operator over Gambia en zijn nu op de hoogte van de do’s  en don’ts hier en we hebben een paar leuke excursies vastgelegd waaronder een safari in Senegal.

Geld wisselen kan bij de bank of in het hotel, maar de meest gunstige koers krijg je toch op straat waar een ventje op de stoep zit met een tas vol geld. Hier kun je onderhandelen over de koers maar het is wel verstandig om je stapeltje gambiaans geld even na te tellen. Voor je het weet vergist diejongen zich in jouw nadeel.

20170212_115413-1IMG-20170212-WA0008
Vanavond zijn we Afrikaans gaan eten, we werden opgehaald door een blauwe bus van Africantours  met een vrolijke afrikaanse reisleider. Er waren 3 gambiaane specialiteiten en die hebben we allemaal geproefd, ook was er een show met muziek en Afrikaanse dans, allemaal heel erg leuk maar later op de avond aan het strand was het toch wel frisjes geworden en moesten we wat extra’s aan of omdoen om niet te bevriezen. Cor heeft met de Afrikaanse danseressen meegedanst  dus hij had het niet koud.

20170212_21412820170212_215822

Eenmaal terug in het hotel bleek de waterleiding weer lek te zijn, het water stroomde over de straat dus douchen zal wel niet lukken. Afijn morgen weer een dag.

1. Irma:
    13 februari 2017
    Hahaha, leuk geschreven en douschen, ach je hebt vakantie, zwem maar een extra baantje in dat mooie zwembad.
  2. Simone:
    13 februari 2017
    Leuk verhaal! Fijn dat 1e excursie al is geslaagd. Vandaag gaan jullie nog een excursie maken begreep ik. En als je niet kan douchen dan maar in het zwembad haha.....
  3. Ria van der Burgt:
    13 februari 2017
    Sterkte voor voor de rest van de week nee hoor toch een leuke belevenis een hele andere wereld veel plezier verder
  4. Cees Happel:
    13 februari 2017
    Zo, leuke vakantie. Je kan je ook effe scrub- ben met woestijnzand, niks mis mee.