Dag 5 in Gambia - Relax dag

16 februari 2017 - Bakau, Gambia

De vermoeidheid van de excursie van gisteren is nog voelbaar en het opstarten gaat langzaam maar na een kopje koffie en het ontbijt gaat het wellicht allemaal weer wat soepeler.

Om een omeletje te krijgen bij het ontbijt  blijkt voor Karin en Cor toch moeilijker te zijn dan je zou denken. Cor besteld bij de kok wat hij wenst en de kok bakt zich een ongeluk aan alles wat besteld wordt maar als er iets klaar is weten ze niet meer voor wie het was en loopt de bediening als een kip zonder kop door het restaurant op zoek naar iemand die iets besteld zou hebben.

20170216_123406Vandaag liggen we weer aan het strand, Karin moet en zal bruin worden dus dat wordt bakken. Onze bedjes zijn al door de bediende klaar gezet en ook onze handdoeken heeft hij netjes op de bedden gelegd en vastgeknoopt omdat ze anders wegwaaien, want op het strand staat een stevige bries.

Er staan stevige golven en een behoorlijke onderstroming, zwemmen tegen de golven in is onbegonnen werk en met de stroming mee wordt niet aangeraden omdat je dan in Senegal terecht komt. Dus verder dan een beetje in de golven duiken komen we vandaag niet.

20170216_140609 20170216_140540

20170216_140256 20170216_140013

20170216_135815 IMG-20170216-WA0004

Omdat het zwemmen vandaag meer iets was voor adrenaline junkies die op zoek zijn naar gevaar en alles doen om hun leven te riskeren zijn Cor en ik maar een stukje langs de kust gaan wandelen om te kijken wat voor moois Gambia langs de kustlijn te bieden heeft.

IMG-20170216-WA0007Nou geloof me, zwemmen is minder gevaarlijk want je verdrinkt en je bent dood. Als je langs de kustlijn loopt moet je manouvreren tussen de rotsblokken door met het gevaar dat je valt en je benen breekt. Als je daar dan met twee gebroken benen ligt tussen al het vuil dat door de oceaan vanuit het stinkende vissersdorp Tanji hier op de kust is IMG-20170216-WA0013neergekwakt loop je zo een of ander vlees vretende infectie op en ga je alsnog dood. Het is te hopen dat men in Gambia ooit nog gaat begrijpen dat ze een mooi land hebben maar dat ze er zelf voor moeten zorgen dat het mooi blijft.

Aan het eind van de middag weer terug naar de hotelkamer waar voor de 4de dag binnen weer geen WiFi is maar buiten in de tuin voor de deur wel. Karin moet verbonden zijn dus heeft zij er wat op gevonden.

photostudio_1487269035098

3. Karin stolk:
    Flauw
  4. Irma:
    17 februari 2017
    Tafelnummertjes en vuilprikkers met vuilniszakken voorstellen . 2 probleempjes opgelost. Mooi verslag weer , schitterende foto's. Ben benieuwd naar jullie safari.