Monkeypark Gambia dag 6

17 februari 2017 - Bakau, Gambia

Vannacht weer een tijd op muggen jacht geweest maar die beesten hier zijn meester in het verstoppertje spelen. Als je het licht uit doet wordt je gek van het gezoem maar zodra je het licht aan doet zijn die ninja muggen verdwenen en onvindbaar. Wat ze niet leuk vinden is wind, dus vannacht maar de airco aangezet op vol vermogen. Om te voorkomen dat patricia en ik als diepvries pakketjes uit bed zouden glijden wel de temperatuur van de airco op 24 graden gezet.

Tijdens het ontbijt moest Cor van Karin een berichtje aan Kelsey sturen met de telefoon van Karin, maar dat berichtje tikken ging niet van harte en het automatisch aanvullen van woorden gaf hele vreemde teksten waardoor Cor een beetje geïrriteerd raakte en je zag Cor langzaam veranderen naar Lau toen hij over dikke vingers en kut telefoon begon.

Vandaag stond Monkeypark op het programma, we hebben voor de deur van het hotel een toeristentaxi geregeld. De prijzen staan vast maar zijn niet duur, de taxichauffeur brengt je waar je naar toe moet en wacht daar op je tot je weer terug moet want zo werkt dat hier. Hij neemt ook geen andere ritten aan als hij op je wacht.

IMG-20170217-WA000520170217_10492720170217_104625IMG-20170217-WA0013

Wij kregen 2 man mee, een was de chauffeur en de ander trad op als gids, deze kocht onderweg een zak goedkope pinda’s zodat we niet de dure pinda’s in het monkeypark hoefden te kopen. Het park was leuk en het geven van pinda’s aan de aapjes is een belevenis. Sommige apen komen gewoon op je schouder zitten om de pinda’s uit je hand te stelen.

20170217_113108Na het Monkeypark was het weer tijd om te lunchen en omdat we vlakbij het Nederlandse Pannekoekenhuis TEJO’S waren zijn we hier heen gegaan.  We hebben hier heerlijke pannekoeken gegeten en ook onze gids aan de pannekoek  gekregen. Hij vond het zo lekker dat hij een kwart van de pannekoek heeft laten inpakken om thuis aan zijn vrouw te geven. De chauffeur hield het bij patat, hij durfde de gok niet te wagen om een pannekoek te proeven.

IMG-20170217-WA0000

Terug in het hotel hebben Karin en Patricia wat kleding gedoneerde aan de schoonmaker van onze kamers, hij was er erg blij mee en ging zijn vrouw hiermee verrassen.

De middag lekker aan het zwembad gelegen tot Patricia ging paardrijden. Ze kreeg een20170217_172558 leuke pony en is een uurtje gaan rijden over het strand en deels door het binnenland. Het was wel alweer een tijd geleden dat ze gereden had dus morgen zal ze spierpijn hebben.

De waterlekkage is iedere dag erger en zo hard als het water nu over de weg stroomt hebben we nog niet meegemaakt, het douchen zal dus wel weer problematisch worden. Maar de vakantie is er niet minder leuk om. We houden er gewoon rekening mee dat het wisselend koud en warm (heet) is en springen er op tijd onder vandaan.

20170217_173319

1. Simone:
    17 februari 2017
    Weer een geslaagde dag zo te zien! Jullie maken wel wat mee zo in Gambia. Hoop dat de pannenkoeken lekker waren!
  2. Kelsey:
    18 februari 2017
    Sorry Cor !! Hahaha. Gelukkig hebben jullie weer een leuke dag gehad.
  3. Irma:
    18 februari 2017
    fantastisch die aapjes. ja wat een vakantie, echt schitterend. nog even van de laatste 2 dagen genieten.
  4. Cor:
    18 februari 2017
    De kleine aapjes waren het leukst. Die eten nog netjes uit je hand. De grote hebben zoveel kracht dat ze je hand open maken en je hand leeg stelen!