Independence Day Gambia dag 7

18 februari 2017 - Bakau, Gambia

Vandaag viert Gambia onafhankelijkheidsdag en tevens is vandaag de inauguratie van de nieuwe president. Groot feest dus en niet verstandig voor toeristen om je tussen de feestende menigte te begeven. We blijven dus maar lekker in het hotel en gaan in de middag nog even shoppen in de straat naast het hotel.

Denk je samen met Cor even rustig te zwemmen in zee staat er aan de kant een voor walvis studerende  engelse hobbit naar ons te schreeuwen dat we daar niet mogen zwemmen omdat het gevaarlijk zou zijn. Uiteraard negeerden we haar volkomen maar toen de lifeguard erbij kwam staan zijn we toch maar even naar de kant gegaan.

Screenshot_20170218-170812Wat blijkt nu, die engelse bultrug was eerder deze week daar weggestuurd omdat de stroming op dat stuk erg sterk is en er rotsen liggen, maar toen hij merkte dat wij Nederlanders waren mochten wij daar gewoon blijven omdat Nederlanders goed kunnen zwemmen. Die engelse trol was ondertussen afgedropen en terug gegaan naar coronation Street.

Voor ons was het ondertussen tijd om te gaan lunchen en ook in Gambia zijn het 20170218_132002zoetekauwen wat de desserts betreft, ik heb mijn fantasie even de vrije hand gegeven en met de slogan " Gambia, the smiling coast of Africa" kwam dit eruit.

Aan het eind van de middag was het tijd om net buiten het hotel nog wat te shoppen bij Auntie, een vrolijke vrouw met een mini winkeltje waar je allerlei snuisterijen kan kopen. Voor de winkeltjes stond een wagen geparkeerd met reclame erop van een Belgisch aannemersbedrijf. Die auto was natuurlijk ingeruild en verscheept naar Gambia maar hier vonden ze het teveel moeite om de oude bedrijfsnaam te 2017-02-18 18.51.25verwijderen. Het was trouwens niet de eerste keer dat we dit zagen, ook de bus die ons van het vliegveld naar het hotel bracht was ooit nederlands geweest. Alle teksten die in een bus in Nederland staan stonden er gewoon nog in, zoals nooduitgang, brandblusser en pas op, deuren sluiten automatisch.

Morgen gaan we op safari, we worden om 6 uur in de ochtend al opgehaald dus dat wordt op tijd het mandje in.

1. Irma:
    19 februari 2017
    hahaha, schitterend allemaal, succes op safari.
  2. Marjo:
    19 februari 2017
    Nou Rob, je kan het goed beschrijven allemaal. Nieuwe carrière? Schrijver rob Vd Poll?
  3. Simone:
    19 februari 2017
    Weer een leuk verhaal, veel plezier vandaag met de safari!